Translate

2014-07-17

MJ生前最後見過的歌迷在MJ去世五周年之際接受採訪

來源:mjjcn.com  編輯:道道


 
Michael Jackson生前最後見過的歌迷Samantha de GossonMJ去世五周年之際,接受了《三聯生活週刊》的獨家採訪。三聯只刊載了部分內容,以下是完整訪談,大家可以參考下:



問:MJ去世五周年,什麼依然讓你難以釋懷?你想對邁克爾說什麼?

答:依然讓我無法釋懷的是,他已逝去,不會再回來。我困擾于記憶,困擾於我和其他幾個歌迷最後試圖去幫助他的努力。但我們最終被某些知道邁克爾告訴過我們什麼以及我們將要做什麼的人擋住了去路。唯一讓我從中感到安慰的是,我們至少努力過。我會說,對不起邁克爾,為這個世界讓你經受的一切磨難,從過去直到現在。你太美好,讓這個世界都容不下你,但這個世界依然需要你像你還活著一樣照亮前路。
What still haunts me is that he is gone and isn't coming back. I am haunted by memories and by the last attempt me and a few others had to try and help him. But we were ultimately "road-blocked" by several people who knew what Michael had told us, and what we were trying to do. The only comfort I find in this is that we at least tried. I would say I'm sorry Michael, for what the world put you through and still does this day. You may have been too good for this world but the world needed you for it to shine the way it used to with you in it.

問:你認為有些什麼故事和真相是還不為人所知的?邁克爾的隱私不斷被侵犯,他的名聲不斷在媒體和官司中被抹黑,你是否感到悲哀?

答:還沒有公之於眾的,或者至少還公開得不夠的,是邁克爾帶給這個世界的美好,無論是公開場合還是私下裡。他改變和幫助了那麼多生命,卻不求回報。他是多麼的孤獨,只有很少幾個人他可以稱之為朋友並託付信任。這個孤獨的人生卻從未變得悲苦,哪怕有人出於嫉妒和貪婪,通過官司、審判、抹黑和指控來污蔑和摧毀他。這個靈魂要多麼非凡,才能直面這樣的不公,然後依然能夠不顧傷害和謊言,繼續去愛,繼續去做好事。
What has not been made public, or at least not enough, is the good Michael put in this world, publicly and privately. How he changed and helped so many lives, asking for nothing in return. How lonely he was with so few people to call friends or even trust. A lonely life never turned bitter, even when slandered and sought to be destroyed by envy and greed through lawsuits, trials, smear campaigns and accusations. It takes an extra-ordinary soul to be able to face such injustices and still manage to love and do good despite the hurt and the lies.

問:你想看到的公正是什麼?

答:永遠不會再有真正的公正了。他逝去了,這就是最大的不公正,永遠無法修正和彌補。
There will never be any true Justice. He is gone and that is the biggest injustice that cannot ever be made right or justified.

問:你作為歌迷群體中最常為邁克爾發聲的人之一,有時你會感到害怕嗎?你受到過威脅嗎?

答:我在過去曾被某種程度的威脅過。要麼暗示,要麼公開。我擔心過自己的生命嗎?倒真的沒有。要想嚇到我,讓我閉嘴,沒那麼容易。很驚訝的是,我甚至更被他的一些所謂的歌迷威脅過,而不是那些位居高位的人,後者有更多的理由讓我閉嘴。

問:你是否依然相信還有更多的人和組織應該對邁克爾的死亡負責?莫里和AEG是怎麼逃脫嚴厲懲罰的?你對那些死亡案官司的結果感到驚訝嗎?

答:許多人應該為他的死亡負責,包括那些知道他身處危險卻沒有發出警報並通過任何方式去説明的人。邁克爾被陷害了,他被置於一個不可能脫身的境地,並最終導致了他的死亡。這是一個金錢和權力的名下的邪惡計畫。
A lot of people are responsible for his Death, including those who knew he was in danger and did not raise red flags or help in any way. Michael was framed and put in a situation that became impossible to get out of and ultimately led to his death. An evil master plan in the name of money and power.

莫里和AEG逃脫懲罰一點都不讓我驚訝。我失望嗎?是的,但並不驚訝。這是一個腐敗的世界。有權人威脅並互相買通,撒謊並方便地將重要證據剝離。對這些審判的結果,讓我難過的是邁克爾又一次被拉入泥潭,而他卻無法再為自己辯護。
How Murray and AEG escaped severe punishment was of no surprise to me. Was I disappointed, yes, but not shocked. This is a corrupt world. Powerful people threaten and pay each-other off, lie and conveniently leave important evidence out. What bothered me about the outcome of these trials is how Michael was once again dragged in the mud with no way to defend himself anymore.

問:你對傑克遜遺產委員會的那些遺產專案怎麼看?如果你不滿意,你建議歌迷應該怎麼樣傳承邁克爾的遺產並傳遞他的資訊給更多人?這個議題總是讓歌迷分裂。

答:我很噁心遺產在開始摧毀邁克爾的遺產,一切皆因貪婪。他們發行了專輯,裡面有假歌,有重混的老樣帶,還有虛假的全息,等等……邁克爾是完美主義者。他不會想要老樣帶發行,他也討厭混音。這是在給他永恆的音樂上留下無法永恆的印記,是對他天才的終極侮辱。
I am disgusted at how the Estate has begun to destroy Michael's Legacy, all in the name of greed. They are releasing albums with fake vocals, old remixed demos, fake holograms etc...Michael was a perfectionist. He chose to not have the old demos released and he hated remixes. They are time-stamping his timeless music, the ultimate insult to his genius.

問:你是他多少年的歌迷了?

答:我是他25年的歌迷了。
I have been a fan for 25 years.

問:你首先愛上邁克爾的是什麼?

答:我愛邁克爾曾經代表並依然代表的一切。這個人,他的魔法,他的音樂,他的天才,他的心。他拯救了我人生,並讓我許多的夢想成真。
I love Michael for everything he stood for and still stands for. The man, the magic, the music, the genius, the heart. He saved my life and made so many of my dreams come true.

問:邁克爾在世時,你擁有的最美好最甜蜜的回憶說什麼?他怎麼在個人和專業上影響到你?

答:我沒有專門的一個甜蜜回憶,我很幸運地擁有很多和他的甜蜜回憶。我覺得最甜蜜最神奇的回憶就是,當我在夢幻莊園的時候,以及他人生最後幾個月的時候。有一個瞬間是我想要記起的,因為當我在夢幻莊園時,這留給了我狂喜的感覺。在擁抱過他以後,我走向了他的海盜船娛樂場,並在上面玩了一次又一次,同時他的音樂在震響。這是我許多美好回憶之一。
I don't have one specific sweetest memory. I was blessed to have many with him. I think the sweetest magical memories were when I was at Neverland and also some during the last months of his life. One moment that I like to remember because of the feeling of ecstasy it gave me was at Neverland. After giving him a hug I walked over to his Pirate ship ride and rode it over and over again while his music was blasting. That's one of the many beautiful memories I have.

問:你接下來想為他做些什麼?

答:所有我想做的,就是繼續散播真相。關於他身上究竟發生了什麼的真相,以及那是多麼的不公正。我這麼說,是因為我們曾在邁克爾生命的最後時刻伴隨著他,而邁克爾告訴我們他備感壓力,很不開心。我們眼看著他狀況惡化,我們試圖幫助,但已經太遲。我還要繼續去做的,就是維護他的遺產,抵制遺產委員會想要兜售的MJ新素材。當然,我會維護他的事業,並繼續愛他,直到我的生命盡頭。
All I can do is continue to spread the truth. The truth about what happened to him and how unjust it was. I say this because some of us were there at the end and Michael told us he was pressured and unhappy. We saw him decline and we tried to help but it was too late. What I will also continue to do is defend his Legacy and boycott what the Estate is selling as new MJ material. And of course, I will always defend his causes and love him until the day I die.

問:那你未完成的使命是?

答:我不確定你可以說我有一個使命。我只想做的,就是不想要真相隨時間消逝。太多人想要用謊言改變歷史。我會確保我知道的一切和我看到的一切不會消亡。無論是否能達成什麼目標,我的良知都告訴我應該這樣去做,至少這是他應得的。
I'm not sure you could say I have a "mission". All I want to do is not let the truth die with time. So many try to change history by telling lies. I will make sure that what I know and what I saw doesn't just disappear. Whether it serves a purpose or not, it's why my conscious tells me to do, and that's the least he deserves.

問:對那些洛杉磯之外的人們,以及MJ世界之外的人們,你覺得他們還看不清楚的事情是什麼?你想對歌迷們說些什麼,以及你想對那些還不確定該支持哪邊的歌迷說些什麼?

答:我只想說,證據不會撒謊。我相信如今任何可以上網的人,都應該知道邁克爾永遠不會讓那些新專輯發行,而他們兜售的邁克爾-傑克遜,有一半都甚至不是他本人。基於同樣的理由,我不相信歌迷們會看不到邁克爾是被陷害的,而他的死亡也不是事故。一切,都只需要花幾分鐘去調查,只需要花幾分鐘去關注真相。可是,有些歌迷不想被真相困擾,只寧願享受產品帶來的快樂,無論是真是假。我敦促所有愛著邁克爾-傑克遜的人,不只愛他的音樂,也愛他這個人的歌迷,睜開他們的眼睛,尊重他的遺產,這才能給他榮耀。他留給了我們太多,足夠傳承幾百年。
All I can say is that the evidence doesn't lie. I don't believe that anyone these days, with access to the internet, doesn't know Michael would never want these new albums released and that half of what they are selling as "Michael Jackson" is not even him. For that same reason, I don't believe they could not see that Michael was framed and that his death was not accidental. All it takes is a few minutes of research or of even caring to know the truth. However, some fans don't want to be "bothered" with the truth and would rather just enjoy the product, fake or not. I urge anyone who loves Michael Jackson not just for the music but also for the man, to open their eyes and honor him by respecting his Legacy. He left us with so much. It should be enough for centuries to come.

沒有留言:

張貼留言